z
Intervju

Rex Kralj po novem pod italijanskim podjetjem Gervasoni

Kultna slovenska znamka nadaljuje razvoj pod italijanskim okriljem, zato smo o tem preMMiku spregovorili z njihovimi zastopniki za slovenski trg.

Blagovna znamka Rex Kralj je ena od najvidnejših ikon slovenskega industrijskega oblikovanja. Leta 2012 jo je ustanovil Žiga Vrhovec in se z njo in njenim imenom poklonil arhitektu Niku Kralju (1920–2013). Ime je namreč sestavljeno iz njegovega najbolj znanega dela – kultnega stola Rex – in njegovega priimka – Rex Kralj, torej. Ker je podjetje Nova Showroom ekskluzivni zastopnik znamke Rex Kralj za slovenski trg, smo se z Andrejo Krivošič, direktorico Nova Showroom, pogovarjali o tem, kako vidijo sodelovanje s podjetjem Gervasoni.

Kaj je prispevalo k odločitvi, da podjetje prodate Gervasoniju?

Razlogi, zakaj se je Žiga Vrhovec, ustanovitelj Rex Kralj, odločil, da znamka preide v upravljanje italijanskega podjetja Gervasoni, so bili skrbno pretehtani. Njegov glavni cilj je bil zagotoviti, da se znamka ohrani in še naprej razvija. Zato je bila odločitev o predaji upravljanja podjetju z močno mednarodno mrežo, kot je Gervasoni, strateška poteza, ki omogoča potencialno rast. V salonu Nova Showroom smo z Žigo Vrhovcem in znamko Rex Kralj sodelovali že prej, saj smo v blagovni znamki prepoznali izjemno vrednost slovenske oblikovalske dediščine. Rex Kralj slovi po minimalističnem, a obenem brezčasnem oblikovanju, ki temelji na inovativnosti slovenskega industrijskega oblikovalca Nika Kralja. Poleg tega smo v Nova Showroom dolgoletni partner podjetja Gervasoni, saj z njimi sodelujemo že skoraj dve desetletji. Ko so nam ponudili priložnost, da postanemo ekskluzivni zastopnik znamke Rex Kralj v Sloveniji, smo to ponudbo z veseljem sprejeli, saj verjamemo v nadaljnji uspeh in razvoj te ikonične znamke.

Po več kot desetletju delovanja je znamka postala del italijanskega podjetja Gervasoni, kljub temu pa trdite, da Rex Kralj ohranja svojo identiteto, ki je globoko zakoreninjena v slovenskem oblikovanju. Kako boste ohranjali slovensko identiteto?

Tudi po tem, ko je znamka postala del italijanskega podjetja Gervasoni, ostaja slovenska dediščina osrednji del njenega bistva. Zgodovina dizajna znamke Rex Kralj temelji na delu Nika Kralja, ki je eden od najpomembnejših slovenskih industrijskih oblikovalcev. Njegovo delo in ime še naprej živita skozi izdelke, ki so simbol slovenskega oblikovanja.

Pomembno je poudariti, da proizvodnja še vedno ostaja v Sloveniji, kar zagotavlja ohranitev avtentičnosti in kakovosti, ki sta značilni za znamko. Kljub mednarodnemu sodelovanju in širjenju Rex Kralj ohranja svojo identiteto kot slovenska blagovna znamka, kar dokazujejo tudi njeni izdelki, ki so del stalnih zbirk priznanih mednarodnih muzejev oblikovanja (kot npr. MoMa). To je jasen pokazatelj, da je Rex Kralj prepoznan kot znamka z izjemno oblikovalsko vrednostjo in kulturnim pomenom, ki izhaja iz Slovenije. Prepričani smo, da bo tudi novi lastnik Gervasoni še naprej globalno poudarjal slovenske korenine znamke. Kljub temu, da je zdaj v tujem lastništvu, Rex Kralj nedvomno ohranja svojo slovensko identiteto in ostaja prepoznan kot pomemben del slovenske oblikovalske dediščine.

Ali lahko napoveste, katere prednosti pa tudi slabosti bodo prišle z združitvijo z Gervasonijem?

Združitev z Gervasonijem prinaša za znamko Rex Kralj številne prednosti. Ena od ključnih je priložnost za širitev in večjo mednarodno prepoznavnost. Gervasoni s svojo obsežno prodajno mrežo omogoča, da blagovna znamka doseže nove trge in širše občinstvo, kar povečuje prodajo in zagotavlja, da se dediščina znamke ohrani in razvija. Poleg tega ta povezava odpira vrata za nadaljnji razvoj blagovne znamke tudi s potencialnimi novimi dizajni. Svet oblikovanja postaja vse bolj globalen, zato je združitev tovrstnih podjetij danes povsem običajna in prinaša obojestranske koristi, še posebej z vidika gospodarskega razvoja.

Edina zaznana slabost združitve je percepcija kupcev, da bi lahko Rex Kralj postopno izgubil slovensko identiteto. Tega se v Nova Showroom dobro zavedamo, zato bomo v sodelovanju z novim lastnikom nenehno skrbeli, da bo ta vidik ostal nespregledan. Zavezani smo k temu, da identiteta, ki je tesno prepletena s slovenskim oblikovanjem in dediščino Nika Kralja, ostane bistveni del znamke Rex Kralj tudi v prihodnje.

zz

Kakšnih marketinških aktivnosti, ki bodo sporočali o združitvi (ali pa razlikovanju od italijanskega podjetja), se boste lotili v prihodnjih dneh?

V Nova Showroom se bomo po svojih najboljših močeh trudili, da bomo blagovno znamko Rex Kralj še naprej aktivno promovirali na slovenskem trgu, prav tako pa bo pomembno vlogo pri tem odigralo podjetje Gervasoni na mednarodni ravni. Čeprav je prišlo do združitve, bo komunikacija znamke ohranjala svojo avtonomno identiteto.

Rex Kralj je v Sloveniji že dolgo prepoznan kot pomemben del zgodovine in sedanjosti oblikovanja, še posebej med arhitekti in oblikovalci, kjer ima močan ugled.

Naš cilj je ta ugled ohraniti in okrepiti z usmerjenimi marketinškimi aktivnostmi, ki bodo poudarjale oblikovalsko vrednost znamke. Načrtujemo različne aktivnosti, ki bodo vključile tako slovensko kot mednarodno javnost, s poudarkom na oblikovalski kulturi, v kateri ima Rex Kralj pomembno mesto. Tako bomo v sodelovanju z Gervasonijem poskrbeli, da bo zgodba o tej ikoni slovenske kreativnosti ostala prepoznavna in cenjena.

Intervju

kerj
10. 10. 2024

Na mednarodni festival kreativnosti Zlati boben, ki se odvija v Portorožu, prihaja tudi…

Kreativnost in inovacije še nikoli niso bile bolj pomembne za pomoč podjetjem in blagovnim znamkam pri rasti in ohranjanju relevantnosti.

Monique Zytnik
05. 10. 2024

Umetna inteligenca je lahko izjemno koristno orodje tudi, ko gre za interno komuniciranje…

Trenutno je v ospredju generativna umetna inteligenca. Nedavna Gertnerjeva študija je razkrila, da se 94 odstotkov vodij komuniciranja z vsega sveta…

zz
05. 10. 2024

Pum Lefebure, soustanoviteljica oblikovalske agencije Design Army iz Washingtona, bo…

Naročniki, ki jih izberete danes, postavijo temelje za tiste, ki jih boste dobili jutri. Ne gre za to, kdo lahko plača, gre za to, kdo vam bo…

Naši avtorji